Artykuł sponsorowany

Cechy dobrego adwokata

Cechy dobrego adwokata

Jeżeli zastanawiasz się nad wynajęciem adwokata oraz szukasz kancelarii prawniczej, wszystko wskazuje na to, że musisz załatwić ważną sprawę i być może rozważasz wejście na drogę postępowania sądowego. Dlatego nie możesz wybrać osoby czarującej trudnymi do spełnienia obietnicami, której jedynie dobrze patrzy z oczu. Potrzebujesz fachowca w swojej dziedzinie. Podpowiadamy, czym musi cechować się dobry adwokat.

Umie pracować z ludźmi

Osoby, które zgłaszają się do adwokata, mają różne oczekiwania, a także charaktery. Niektórzy są spokojni i wycofani, natomiast inny mogą być wybuchowi oraz nerwowi. Adwokat musi potrafić rozmawiać z nimi wszystkimi. Powinien mieć na tyle rozwinięte zdolności komunikacyjne oraz interpersonalne, aby każdy klient, wchodząc z jego gabinetu, poczuł się uspokojony oraz pewny tego, że prawnik ten będzie dbał o jego interesy. Zdolności takie przydadzą się także podczas załatwiania rozmaitych formalności w sądzie czy urzędach, gdzie niekiedy trudno o życzliwość ze strony urzędników.

Kompetentny profesjonalista

Prawo jest bardzo szeroką dziedziną. Adwokaci również mają określone kompetencje oraz specjalizacje. Niektórzy zdobywali doświadczenie przy sprawach z zakresu prawa spadkowego czy rodzinnego, natomiast inni są biegli w prawie karnym lub gospodarczym. Jednak ważne, aby adwokat był specjalistą w swojej dziedzinie, znał dokładnie wszystkie niuanse przepisów i umiał wykorzystywać tę wiedzę podczas pracy.

Empatia i cierpliwość

Dla większości osób język prawniczy jest zawiły i niezrozumiały. Mimo to, wszyscy chcą wiedzieć, w jakiej znaleźli się sytuacji oraz jakie mają szansę na pozytywny finał ich sprawy.  „Dlatego adwokat powinien potrafić w przystępny sposób wyjaśnić treść dokumentacji, a także przedstawić możliwe warianty działania. Spokojna rozmowa, praktyczne wskazówki i cenne rady – tego wszystkiego powinno się oczekiwać od adwokata” – podkreśla ekspert z  Kancelarii Adwokackiej Łukasza Pyrk.

Adwokat musi być także bardzo cierpliwy i wytrwale dążyć do wyznaczonego celu, jakim jest obrona interesów swojego klienta. Jego praca nie zawsze należy do najłatwiejszych, dlatego powinien umieć trzymać nerwy na wodzy.

Lojalność i dyskrecja

Dobry adwokat to osoba, która zawsze stoi po stronie swojego klienta. Jego działania muszą być skupione na tym, aby proces zakończył się pomyślnie i z korzyściami dla osoby korzystającej z jego usług. Nie może on także zdradzać tego, co klient powiedział mu dla dobra sprawy. Powinien zawsze dochowywać tajemnicy, a zwłaszcza wtedy, kiedy informacje będzie próbowała zdobyć osoba postronna.

Podziel się:

Ogólna ocena artykułu

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.