Artykuł sponsorowany

Cechy dobrego biura rachunkowego

Cechy dobrego biura rachunkowego

Coraz większa liczba przedsiębiorców decyduje się na skorzystanie z usług biura rachunkowego, zamiast zatrudniać na stale księgowego. Jest to wygodne i często dużo tańsze rozwiązanie niż utrzymywanie pracownika na etacie. Dodatkowo właściciel zyskuje pewność, że księgowością zajmują się profesjonaliści. Czym jednak powinno charakteryzować się dobre biuro rachunkowe? Jak rozpoznać właściwe? Podpowiadamy.

Podstawy prowadzenia działalności

Ważną cechą wyróżniającą dobre i rzetelne biuro rachunkowe są uzyskane certyfikaty oraz uprawnienia umożliwiające im prowadzenie działalności. Doradca podatkowy Grażyna Jabłońska wyjaśnia, że najważniejsza jest licencja Ministerstwa Finansów, którą uzyskać można po pozytywnym zdaniu egzaminu państwowego, odbyciu stażu w księgowości i uzyskania średniego wykształcenia. Warto zwrócić również uwagę na to, czy firma ma wykupione ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej, do którego wykupienia zobligowane jest każde biuro. Rozwiązanie to jest zabezpieczeniem klientów w przypadku popełnienia błędów przez księgowego. To właśnie z niego pokrywane są wszystkie szkody.

Wiele biur w Polsce należy do Stowarzyszenia Księgowych w Polsce i bierze udział w licznych szkoleniach. Wszelkie certyfikaty i zaświadczenia są również potwierdzeniem ich kwalifikacji i jakości świadczonych usług, ale też znajomości wszelkich bieżących zmian w przepisach prawnych.

Na co jeszcze warto zwrócić uwagę?

Dobre biuro rachunkowe może się wylegitymować nie tylko odpowiednimi dokumentami, ale też wyróżnia się nowoczesnym sposobem funkcjonowania. Korzystając np. z oferty księgowej obsługi firm, warto zwrócić uwagę, chociażby na panujące zasady współpracy. Czy konieczne jest osobiste odwiedzanie siedziby, czy możliwe jest przesłanie dokumentacji skanem za pośrednictwem poczty elektronicznej lub przy skorzystaniu z pomocy kuriera? Czy biuro dysponuje systemem online usprawniającym przesyłanie dokumentów, czy też wszystko odbywa się w tradycyjny sposób? Warto wybrać firmę, która stawia na maksymalne ułatwienie współpracy.

Dobre biuro rachunkowe cechuje się także odpowiednimi zabezpieczeniami w samej siedzibie, gdzie przecież przechowywane są ważne dokumenty. System alarmowy, kontrola dostępu do pomieszczeń archiwum, monitoring i inne nowoczesne rozwiązania pozwalają skutecznie uchronić dokumenty i dane przed dostaniem się w niepowołane ręce. Jako klient wszystko to masz prawo, a nawet obowiązek sprawdzić przed podjęciem współpracy. 

Pamiętaj, że tylko sprawdzając wiedzę, kompetencje i podejście do pracy interesującego Cię biura rachunkowego oraz zestawiając je z poziomem cen za świadczone usługi, możesz sprawdzić, czy współpraca będzie tą, której oczekujesz i poszukujesz. Wszystko to warto zweryfikować jeszcze przed podpisaniem umowy, gdyż pozwala to uniknąć ewentualnych nieporozumień.

Podziel się:

Ogólna ocena artykułu

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.