Artykuł sponsorowany

Co ile czasu powinno się szkolić pracowników z zakresu bezpieczeństwa pożarowego?

Co ile czasu powinno się szkolić pracowników z zakresu bezpieczeństwa pożarowego?

W każdym zakładzie pracy istnieje mniejsze lub większe ryzyko wystąpienia pożaru. Według  ustawy z dnia 24 sierpnia 1991 r. o ochronie przeciwpożarowej każdy właściciel budynku, zarządca, oraz użytkownicy są zobowiązani do odbycia przeszkolenia w zakresie ryzyka pożarowego. Ustawa ta jednak nie precyzuje, jak często takie szkolenie powinno się odbywać. Skąd więc można wiedzieć, jaka powinna być ich częstotliwość? Sprawdź!

Bezpieczeństwo przeciwpożarowe a szkolenie pracowników

Każdy pracownik powinien przejść szkolenie wstępne podstawowe oraz instruktaż ogólny na danym stanowisku pracy. Kiedy powinno się ono odbyć? Jak sugeruje firma „STRAŻAK Piotr Żmuda, Robert Jabłoński” każdy nowy pracownik powinien przejść takie szkolenie nie później niż do 6 miesięcy od momentu przyjęcia do pracy. Cykliczny instruktaż powinien obejmować nie tylko pracowników, ale również wszystkich innych użytkowników obiektów włączając w to dyrekcję i właściciela. Dzięki temu każdy będzie w stanie odpowiednio zareagować w momencie wystąpienia pożaru. Wszyscy też będą poczuwać się do odpowiedzialności, żeby zminimalizować ryzyko wystąpienia niepożądanych zjawisk.

Jak często organizować szkolenia ppoż?

Niestety przepisy nie precyzują, jaka powinna być częstotliwość organizowania szkoleń ppoż. Dlatego odpowiedzialność za ich wykonanie powinni wziąć na siebie właściciele obiektów i ich zarządcy. To w gestii pracodawcy leży troska o bezpieczeństwo swoje i pracowników. Niektóre firmy organizują szkolenie BHP i PPOŻ każdego roku, inne nieco rzadziej. W trakcie takich szkoleń warto omówić dokładnie wszelkie zagadnienia dotyczące ryzyka wywołania pożaru i procedur działania. Świetnym pomysłem są symulacje pożaru, czy nauka stosowania urządzeń przeciwpożarowych.

Takie działania podnoszą kwalifikacje wszystkich pracowników i osób korzystających z obiektu w dziedzinie ppoż. Praktyka pokazuje, że w momencie wybuchu pożaru stres paraliżuje większość załogi, co może spowodować niekontrolowane zachowania. Gdyby tylko w takim momencie pracownicy wiedzieli jak się zachować, można byłoby uniknąć wielu strat materialnych. Częstotliwość takich szkoleń warto dopasować do charakteru prowadzonej działalności.

Podziel się:

Ogólna ocena artykułu

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.