Co warto wiedzieć przed zgłoszeniem się po pomoc prawną
Kancelaria prawna pomoże, gdy, na przykład, potrzebujesz pomocy w prawidłowym sformułowaniu umowy, masz pytanie co do prawa spadkowego czy chcesz się rozwieść. Niezależnie od tego, czy do prawnika sprowadza cię toczący się spór sądowy, czy potrzebujesz jedynie porady prawnej, warto pamiętać o kilku podstawowych rzeczach.
Wybierz radcę prawnego
Pamiętaj, że prawnicy specjalizują się w wybranych przez siebie niszach. Specjalista od prawa rodzinnego raczej nie podejmuje się reprezentowania klientów w sprawach o odzyskanie odszkodowania i odwrotnie. Nie martw się, jeśli nie wiesz, do której gałęzi prawa należy twój problem. Wystarczy telefon do kancelarii prawnej, by uzyskać taką inforamację.
Przeczytaj również: Renta rodzinna - kiedy i komu przysługuje?
Nie bój się zadać radcy prawnemu pytań, które pomogą ci stwierdzić, czy zdecydujesz się na jego usługi. Dowiedz się, jakie ma doświadczenie, czy stale podnosi swoje kwalifikacje, czy jest na bieżąco z ciągle zmieniającymi się przepisami danego działu prawa.
Przeczytaj również: Czym są ceny transferowe?
A może e-porady prawne?
Przed pójściem do prawnika sprawdź, czy nie oferuje kontaktu telefonicznego lub przez internet. Przykładem kancelarii, która oferuje między innymi e-porady, jest działająca na terenie Kołobrzegu i Koszalina Kancelaria Radców Prawnych Michała Stępnia i Piotra Mlinowskiego.
Przeczytaj również: Pomoc adwokata w sprawach majątkowych. Jakich kwestii dotyczy?
Taki rodzaj porady pozwala oszczędzić czas i jest idealny w momencie, gdy potrzebujemy szybkiej opinii prawnej. Może jednak okazać się niewystarczający przy złożonych sprawach. Bywa za to dobrym sposobem na rozpoczęcie dłuższej współpracy i planowanie dalszych działań.
Przygotuj dokumenty, które zabierzesz do radcy prawnego
Przed kontaktem z kancelarią prawną pomyśl, jak jasno i dokładnie przedstawić swoją sprawę. Przygotuj wszystkie dokumenty z nią związane – nawet te, które wydają ci się nieistotne. Jeśli jakiś zgubiłeś, postaraj się w miarę możliwości uzyskać duplikat. W ten sposób ułatwiasz prawnikowi poznanie twojej sytuacji. Im pełniejszy jej obraz uzyska, tym lepiej będzie mógł ci pomóc. Może się zdarzyć, że dokument, który uznałeś za nieistotny, zawiera informację, bez której sprawa nie ruszy z miejsca. Aby zapobiec takim sytuacjom, warto już na etapie umawiania się na wizytę zapytać, jakie informacje są zazwyczaj potrzebne w sprawie danego typu.
Podziel się:
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana