Artykuł sponsorowany

Jak przygotować firmę do restrukturyzacji?

Jak przygotować firmę do restrukturyzacji?

Przeprowadzenie restrukturyzacji to szansa na odbudowanie statusu firmy zagrożonej upadłością. Sam proces polega na przeprowadzeniu zmian w aktywach, pasywach i organizacji firmy. Ma to na celu zawarcie układu z wierzycielami oraz finalnie — uniknięcie niewypłacalności. Aby poprawnie przeprowadzić takie działania, należy podjąć odpowiednie kroki.

Jakie są rodzaje restrukturyzacji firmy?

Proces restrukturyzacji  firmy przebiega na podstawie jednego z czterech modeli:

  • postępowanie o zatwierdzenie układu
  • przyspieszone postępowanie układowe
  • postępowanie układowe
  • postępowanie sanacyjne

Decyzja na temat rodzaju zastosowanego modelu odnośnie konkretnej firmy zależna jest od jej indywidualnej sytuacji w określonym momencie. Można jednak wyróżnić zasadnicze elementy powtarzające się w przebiegu każdego postępowania. Chodzi tu między innymi o zestawienie wierzytelności objętych układem czy złożenie propozycji układowych.

Restrukturyzacja firmy — o czym warto pamiętać?

Procedura restrukturyzacyjna może zostać rozpoczęta w sytuacji wystąpienia ryzyka niewypłacalności danego przedsiębiorstwa. Niewypłacalność jest stanem, w którym dłużnik nie jest w stanie regulować na bieżąco swoich zobowiązań. Konieczne jest również sporządzenie solidnego planu restrukturyzacyjnego dla dłużnika. Przygotowanie tego typu dokumentu wymaga od autora szerokiej znajomości kwestii z dziedziny prawa i ekonomii. Dlatego też w tej sytuacji zaleca się skorzystanie z usług osób wyspecjalizowanych w przeprowadzaniu takich procedur, np. z Kancelarii prawa restrukturyzacyjnego Wardyn.

Wybrany doradca, czyli osoba fizyczna czy spółka handlowa musi mieć stosowną licencję. Uczestniczy w procesie jako nadzorca lub zarządca — zależnie od typu postępowania. Spoczywa na nim obowiązek aktywnego nadzoru i kontroli nad działaniami dłużnika, doradztwa w zarządzaniu oraz uczestnictwa w negocjacjach wewnątrzzakładowych i z wierzycielami.

Składając wniosek o otwarcie postępowania, należy pamiętać o kilku ważnych aspektach. Dokument ten powinien spełniać wymogi formalne i zawierać przewidziane dla określonego rodzaju postępowania załączniki. Mowa tu np. o wstępnym planie restrukturyzacyjnym.

Podziel się:

Ogólna ocena artykułu

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.