Artykuł sponsorowany

Jak przygotować nieruchomość do wynajmu?

Jak przygotować nieruchomość do wynajmu?

Inwestycja w nieruchomości to atrakcyjna opcja lokowania kapitału i szansa na uzyskiwanie regularnych przychodów. Aby osiągnąć pożądany zwrot z inwestycji, należy odpowiednio przygotować nieruchomość do wynajmu. Dotyczy to zarówno biur, lokali usługowych, jak i mieszkań. Na czym dokładnie powinno polegać kompleksowe przygotowanie danego obiektu do transakcji wynajmu?


Planowanie inwestycji

Zanim przystąpimy do prac związanych stricte z przygotowaniem konkretnej nieruchomości, należy opracować strategię inwestycji z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb, oczekiwań i możliwości i inwestora. W pierwszej kolejności warto zastanowić się nad specyfiką inwestycji. Niekiedy bowiem interesuje nas wynajem krótkoterminowy, np. sezonowy, a innym razem długoterminowy. O ile w tym drugim przypadku warto skupić się na budowaniu trwałych relacji i uzyskiwaniu stabilnych zysków, to już inwestycje krótkoterminowe wymagają nieco bardziej agresywnych działań w stosunku do kosztów. Warto również zdawać sobie sprawę z faktu, że w inwestowanie na rynku nieruchomości wliczone jest ryzyko związane np. z brakiem zainteresowania ofertami. Odpowiednie przygotowanie nieruchomości do wynajmu pozwoli zminimalizować to ryzyko i uzyskać jak najwyższą stopę zwrotu z inwestycji.


Aranżacja nieruchomości

Na zainteresowanie ofertą najmu wpływa kilka czynników. O ile będąc właścicielem konkretnej nieruchomości, czy to biura, czy mieszkania, nie mamy wpływu na jej lokalizację czy aktualne trendy na rynku, to możemy – a nawet powinniśmy – zadbać o stan techniczny lokalu i jego odpowiednią aranżację. Istotne znaczenie ma tu zaplanowanie ewentualnych prac remontowych, dzięki którym potencjalni najemcy pozytywnie ocenią nasz lokal. Ważne jest estetyczne wykończenie lokalu, a niekiedy – zwłaszcza w przypadku mieszkań, gdzie niezwykle popularny staje się tzw. home staging - także jego umeblowanie i udekorowanie. Przeprowadzenie tego typu prac, które podniosą wartość nieruchomości, wpłynie również na oszacowanie wysokości stawki najmu.

Dopiero tak przygotowany i wyceniony lokal można zacząć promować. - Mówi ekspert reprezentujący firmę NAI Estate Fellows, której specjalnością jest pośrednictwo i zarządzanie nieruchomościami. - Warto przy tym pamiętać, że oferta powinna być przygotowana pod konkretną grupę docelową w zależności od specyfiki danego lokalu i profilu najemców. Po znalezieniu zainteresowanych klientów konieczne jest jeszcze sporządzenie umowy najmu.

Jeśli posiadamy rozbudowany portfel nieruchomości i zależy nam na wysokiej stopie zwrotu z inwestycji, warto zdecydować się na profesjonalne zarządzanie nieruchomościami i obsługę najemców przez renomowaną firmę.

Podziel się:

Ogólna ocena artykułu

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.