Artykuł sponsorowany

Jak zredukować nakłady finansowe na produkcję za pomocą systemu MRP?

Jak zredukować nakłady finansowe na produkcję za pomocą systemu MRP?

Dobór odpowiedniego systemu informatycznego ułatwiającego prowadzenie biznesu jest dziś jednym z najbardziej efektywnych źródeł przewagi konkurencyjnej. Dzięki wglądowi w poszczególne procesy i możliwości analizowania ich przebiegu oraz wprowadzaniu koniecznych modyfikacji kadra zarządzająca zyskuje narzędzie pomagające w optymalizacji działania na poszczególnych szczeblach całej struktury przedsiębiorstwa.

Zarządzanie firmą za pomocą systemów komputerowych

Zarządzanie nowoczesnym przedsiębiorstwem wiąże się z koniecznością ciągłego usprawniania realizowanych w nim procesów oraz szukania sposobów na redukcję kosztów działania, a także zwiększanie potencjalnych zysków. Większość zadań, które trzeba zrealizować w celu optymalizacji funkcjonowania firmy, wymaga stałego dostępu do danych o przebiegu poszczególnych etapów działań logistycznych, produkcyjnych i marketingowych. Gromadzenie danych nie byłoby jednak możliwe bez wykorzystania odpowiedniego oprogramowania komputerowego np. WMS czy systemu ERP. W zależności od potrzeb i skali, w jakiej funkcjonuje firma, a po części także specyfiki branży, w której prowadzi się biznes, należy wybrać optymalny rodzaj systemu oraz jego dostawcę. Jest to szczególnie ważne w obszarze zarządzania dostawami i prowadzeniem gospodarki magazynowej.

Co dają systemy MRP?

Rozwiązaniem pozwalającym na usprawnienie procesów logistycznych, skrócenie czasu ich trwania oraz ograniczenie związanych z tym kosztów jest stosowanie systemów MRP (Material Requirements Planning), które umożliwiają planowanie zapotrzebowania na poszczególne towary w ramach realizowanej produkcji. Dostarczają one informacji o tym, co i kiedy będzie potrzebne do utrzymania ciągłości produkcji przy jednoczesnym ograniczaniu poziomu zapasów i zmniejszaniu łączących się z ich utrzymywaniem wydatków. Działanie systemu MRP oznacza pobieranie danych z harmonogramu produkcji (MPS – Master Plan Schedule), wykazu materiałów potrzebnych do jej prowadzenia (BOM – Bill of Materials) oraz stanów magazynowych.

Jakie korzyści daje użycie systemów ERP?

Rozwinięciem koncepcji realizowanej przez systemy MRP są nowocześniejsze systemy ERP (Enterprise Resource Planning). Dają one możliwość zintegrowania poszczególnych obszarów działania firmy i przeniesienie planowania oraz zarządzania zasobami na zupełnie inny poziom. Przekłada się to zarówno na podejmowane działania operacyjne we wszystkich kluczowych działach firmy od produkcji po marketing, jak i usprawnia procesy planistyczne na poziomie strategicznym. Przykładem pakietu pozwalającego na skorzystanie z zalet systemów klasy ERP jest oferowany przez firmę Novacura system Novacura Flow.

Podziel się:

Ogólna ocena artykułu

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.