Materiał Partnera

Jakie artykuły BHP powinny znajdować się w każdym biurze?

Jakie artykuły BHP powinny znajdować się w każdym biurze?

Zwykle elementy BHP kojarzą się z wyposażeniem przemysłowych zakładów pracy, gastronomii czy obecności materiałów niebezpiecznych. W biurach i pomieszczeniach administracyjnych również muszą znajdować się pewne artykuły zapewniające bezpieczną pracę. Niektóre z nich są przygotowane na wypadek niebezpiecznego zdarzenia, inne natomiast im zapobiegają. Oto przegląd najważniejszych przedmiotów BHP do biura, które mogą Cię zaskoczyć!

Przestrzeń biurowa a oznaczenia BHP i bezpieczeństwo

To podstawowe elementy wyposażenia biura, jeśli chodzi o bezpieczeństwo. Znaki te można podzielić na:

  • informacyjne;

  • ostrzegawcze;

  • nakazu;

  • zakazu.

Według zaleceń Ustawodawcy oznaczenia BHP powinny być umieszczone na wysokości wzroku i być dobrze widoczne nawet w ciemności. Według ekspertów z hurtowni FYO For Your Office dzięki montażowi znaków ostrzegawczych można uniknąć mnóstwa wypadków oraz umiejętnie pokierować pracownikami np. w momencie wystąpienia pożaru. Trudno wyobrazić sobie biuro bez apteczki. Nawet podczas pracy z komputerem może dojść do nieprzewidzianej sytuacji wymagającej użycia artykułów BHP. Apteczka zwykle znajduje się w pomieszczeniu socjalnym, do którego dostęp mają wszyscy pracownicy. Jeśli nie jest umieszczona w widocznym miejscu, powinna być dodatkowo oznaczona znakiem informacyjnym.

Pozostałe artykuły BHP do biura

Pracownicy zatrudnieni w przestrzeni biurowej powinni być chronieni przed niebezpieczeństwem. Służą do tego specjalne oznaczenia nagłych uskoków poziomych i progów podłogowych czy wystających konstrukcyjnych elementów sufitowych. Sprawą podstawową są natomiast środki czystości do biura. Każdy z pracowników musi wykonywać swoje obowiązki w warunkach pełnej higieny. Konieczne jest też zapewnienie artykułów higieny osobistej. Pracownicy odpowiedzialni za utrzymanie czystości zawsze muszą mieć do dyspozycji środki wysokiej jakości. Wszyscy zatrudnieni w biurach muszą też mieć dostęp do wody pitnej. W tym celu można zainstalować odpowiednie filtry uzdatniające wodę sieciową lub udostępniać pracownikom wodę z dystrybutorów albo butelkowaną. Wszystkie te artykuły i produkty zaliczają się do podstawowego wyposażenia BHP dla pracowników zatrudnionych w biurach.

Podziel się:

Ogólna ocena artykułu

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Pliki cookies (tzw. "ciasteczka") stanowią dane informatyczne, w szczególności tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.

Dowiedz się więcej Akceptuję