Artykuł sponsorowany

Na czym polega employer branding?

Na czym polega employer branding?

Każda szanująca się firma, poszukująca wartościowych, dobrze wykształconych i wykwalifikowanych pracowników stara się być jak najlepiej postrzegana na rynku pracy. Pomaga w tym budowanie wizerunku dobrego i odpowiedzialnego pracodawcy takiego, który nie tylko oferuje dobre zarobki, ale również stwarza szanse na rozwój osobisty i zawodowy pracownika. Budowa wizerunku firmy, to właśnie employer branding. Przeczytaj, na czym polega employer branding wewnętrzny i zewnętrzny.

Czym jest employer branding?

„Employer Branding, to tłumacząc z języka anielskiego budowanie wizerunku marki pracodawcy. Jest to działanie promujące hasło „pracodawca z wyboru”. Polega na tworzeniu pozytywnego wizerunku firmy, który ułatwia zatrudnianie ludzi zdecydowanych na długą i przynoszącą obustronne korzyści współpracę. Budowanie pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa umożliwia potencjalnym pracownikom dostrzec atrakcyjne możliwości dla rozwoju swojej kariery. Działania zgodne z zasadami employer brandingu  można podzielić na dwie kategorie. Skierowane mogą być do przyszłych pracowników lub do aktualnie zatrudnionych” – tłumaczy trenerka biznesu z firmy  Opowiedz To.

Employer branding wewnętrzny a motywacja pracowników

Employer branding wewnętrzny skierowany jest do obecnych pracowników firmy i ma istotne znaczenie w budowaniu realistycznego wizerunku firmy. Polega na maksymalizowaniu obustronnych korzyści ze współpracy oraz na budowie jak najlepszych więzi z pracownikiem. Głównym celem tych zabiegów jest wzmocnienie satysfakcji zatrudnionego, która ma przyczynić się do większej efektywności pracy, podnoszenia kwalifikacji i większego zaangażowania w rozwój firmy. Osiąga się to poprzez różne działania, wśród których warto wymienić:

  • odpowiedzialną politykę płacową,
  • troskę o dobrą atmosferę,
  • udoskonalanie organizacji pracy,
  • zapewnianie rozwoju osobistego i zawodowego,
  • eliminowanie ze środowiska pracy czynników stresogennych,
  • podnoszenie atrakcyjności benefitów i bonusów,
  • budowanie autorytetu firmy.

Dobrym narzędziem stosowanym do oceny postrzegania środowiska pracy przez pracownika jest ankieta badania satysfakcji. Jest to narzędzie, które daje odpowiedź, w jakim stopniu wysiłki budowania pozytywnego wizerunku odnoszą oczekiwany skutek.

Employer branding wewnętrzny a poszukiwanie pracowników

Employer branding zewnętrzny jest narzędziem do zatrudniania pracowników. Dobry i rzeczywisty wizerunek firmy ułatwia pozyskiwanie wartościowych kandydatów do pracy. Pracodawcy powinni dołożyć wszelkich starań, aby przyciągnąć jak najlepszych i kompetentnych pracowników. Dlatego ich działania muszą kształtować wizerunek, jako pracodawcy odpowiedzialnego, oferującego dobre warunki płacowe i umożliwiającego rozwój zawodowy.

Ważnymi działaniami zewnętrznego employer brandingu jest uczestnictwo w targach pracy oraz aktywność w serwisach społecznościowych. Dużą wartością jest promocja firm na uczelniach wyższych i zachęcanie najlepszych absolwentów do podejmowania pracy. Również ważne jest kierowanie do właściwych grup docelowych ogłoszeń rekrutacyjnych.

Firmy, które w przemyślany sposób kształtują swój wizerunek dobrego pracodawcy, mogą liczyć na duży sukces na rynku pracy. Są w stanie pozyskiwać bardziej wartościowych i lepiej wykształconych kandydatów. Zauważa się także, że firmy pozytywnie kształtujące swój wizerunek są lepiej postrzegane przez partnerów biznesowych, jak również przez konsumentów.

Podziel się:

Ogólna ocena artykułu

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.