Na czym polega employer branding?
Każda szanująca się firma, poszukująca wartościowych, dobrze wykształconych i wykwalifikowanych pracowników stara się być jak najlepiej postrzegana na rynku pracy. Pomaga w tym budowanie wizerunku dobrego i odpowiedzialnego pracodawcy takiego, który nie tylko oferuje dobre zarobki, ale również stwarza szanse na rozwój osobisty i zawodowy pracownika. Budowa wizerunku firmy, to właśnie employer branding. Przeczytaj, na czym polega employer branding wewnętrzny i zewnętrzny.
Czym jest employer branding?
„Employer Branding, to tłumacząc z języka anielskiego budowanie wizerunku marki pracodawcy. Jest to działanie promujące hasło „pracodawca z wyboru”. Polega na tworzeniu pozytywnego wizerunku firmy, który ułatwia zatrudnianie ludzi zdecydowanych na długą i przynoszącą obustronne korzyści współpracę. Budowanie pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa umożliwia potencjalnym pracownikom dostrzec atrakcyjne możliwości dla rozwoju swojej kariery. Działania zgodne z zasadami employer brandingu można podzielić na dwie kategorie. Skierowane mogą być do przyszłych pracowników lub do aktualnie zatrudnionych” – tłumaczy trenerka biznesu z firmy Opowiedz To.
Employer branding wewnętrzny a motywacja pracowników
Employer branding wewnętrzny skierowany jest do obecnych pracowników firmy i ma istotne znaczenie w budowaniu realistycznego wizerunku firmy. Polega na maksymalizowaniu obustronnych korzyści ze współpracy oraz na budowie jak najlepszych więzi z pracownikiem. Głównym celem tych zabiegów jest wzmocnienie satysfakcji zatrudnionego, która ma przyczynić się do większej efektywności pracy, podnoszenia kwalifikacji i większego zaangażowania w rozwój firmy. Osiąga się to poprzez różne działania, wśród których warto wymienić:
- odpowiedzialną politykę płacową,
- troskę o dobrą atmosferę,
- udoskonalanie organizacji pracy,
- zapewnianie rozwoju osobistego i zawodowego,
- eliminowanie ze środowiska pracy czynników stresogennych,
- podnoszenie atrakcyjności benefitów i bonusów,
- budowanie autorytetu firmy.
Dobrym narzędziem stosowanym do oceny postrzegania środowiska pracy przez pracownika jest ankieta badania satysfakcji. Jest to narzędzie, które daje odpowiedź, w jakim stopniu wysiłki budowania pozytywnego wizerunku odnoszą oczekiwany skutek.
Employer branding wewnętrzny a poszukiwanie pracowników
Employer branding zewnętrzny jest narzędziem do zatrudniania pracowników. Dobry i rzeczywisty wizerunek firmy ułatwia pozyskiwanie wartościowych kandydatów do pracy. Pracodawcy powinni dołożyć wszelkich starań, aby przyciągnąć jak najlepszych i kompetentnych pracowników. Dlatego ich działania muszą kształtować wizerunek, jako pracodawcy odpowiedzialnego, oferującego dobre warunki płacowe i umożliwiającego rozwój zawodowy.
Ważnymi działaniami zewnętrznego employer brandingu jest uczestnictwo w targach pracy oraz aktywność w serwisach społecznościowych. Dużą wartością jest promocja firm na uczelniach wyższych i zachęcanie najlepszych absolwentów do podejmowania pracy. Również ważne jest kierowanie do właściwych grup docelowych ogłoszeń rekrutacyjnych.
Firmy, które w przemyślany sposób kształtują swój wizerunek dobrego pracodawcy, mogą liczyć na duży sukces na rynku pracy. Są w stanie pozyskiwać bardziej wartościowych i lepiej wykształconych kandydatów. Zauważa się także, że firmy pozytywnie kształtujące swój wizerunek są lepiej postrzegane przez partnerów biznesowych, jak również przez konsumentów.
Podziel się:
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana