Artykuł sponsorowany

Na czym polega obróbka graficzna tłumaczeń?

Na czym polega obróbka graficzna tłumaczeń?

Tłumaczenie konkretnych tekstów jest żmudnym procesem, który nie kończy się jedynie na przełożeniu słów na inny język. Konieczne jest bowiem zadbanie o odpowiedni wygląd gotowej publikacji. Zwykle chodzi o to, by zostały zachowane wszystkie elementy graficzne oraz układ treści. Wówczas mowa o obróbce tłumaczeń, która wchodzi w zakres usług DTP. Na czym ona polega?

Czym jest obróbka graficzna tłumaczeń?

Obróbka graficzna tłumaczeń to usługa, która ma za zadanie dostosować przełożony tekst do wyglądu oryginału. Mowa tu m.in. o foncie, jego wielkości czy rozłożeniu poszczególnych fragmentów oraz elementów graficznych. W niektórych publikacjach pojawiają się bowiem również inne motywy niż tylko same litery. Wówczas konieczne jest ich dopasowanie do treści w taki sposób, by wciąż pełniły swoją funkcję i wyglądały estetycznie.

W publikacjach czasem pojawia się również logo firmy. Jeśli nazwa zawiera polskie elementy, niektórzy właściciele decydują się na jej przetłumaczenie. Wówczas również trzeba zadbać o obróbkę graficzną przełożonego logotypu. Gotowy tekst musi być także dostosowany do wymagań technicznych sprzętu drukującego i rozłożony w taki sposób, by pasować do oryginału. Często jest to trudne zadanie ze względu na fakt, że średnia długość słowa w każdym języku okazuje się zupełnie inna. Z usług dotyczących przekładania tekstu skorzystasz w takich miejscach, jak biuro tłumaczeń językowych INTERLANG w Gdyni.

Dlaczego obróbka graficzna tłumaczeń jest tak ważna?

Tłumaczenia tekstów muszą być przedstawione w odpowiedni sposób, szczególnie gdy są to dokumenty lub publikacje biznesowe. W takich pismach często pojawiają się znaki firmowe, wykresy, tabelki i infografiki. Wiele z nich trzeba dodatkowo przetłumaczyć, a dopiero potem nanieść zmiany na przygotowany plik graficzny. Nie wszystkie biura tłumaczeń zajmują się takimi czynnościami, dlatego warto korzystać z usług miejsc, które oferują taką opcję. Dzięki obróbce graficznej tłumaczeń gotowa publikacja może wyglądać profesjonalnie, a wszelkie elementy graficzne – pełnić swoją funkcję.

Przetłumaczone teksty muszą również jak najbardziej przypominać oryginał. Po spojrzeniu na dwa egzemplarze powinieneś od razu wiedzieć, że jeden z nich jest przełożoną wersją drugiego. To właśnie dlatego tak ważne jest ułożenie słów i elementów graficznych w podobny sposób. Obróbka tego typu znajduje swoje zastosowanie zarówno w przypadku krótkich dokumentów, jak i całych książek czy wizytówek.

Podziel się:

Ogólna ocena artykułu

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.