Artykuł sponsorowany

Pomoc prawna online? To możliwe!

Pomoc prawna online? To możliwe!

Szukasz pomocy prawnej bez wychodzenia z domu? Możesz ją uzyskać od ręki, kontaktując się z wybranym doradcą świadczącym usługi przez Internet. Obecnie wielu prawników i notariuszy oferuje swoje usługi online. Jest to szybki i wygodny sposób na uzyskanie pomocy. Jak to zrobić? Czy długo należy czekać na odpowiedź? Sprawdź, w jaki sposób skontaktować się z wybraną kancelarią za pośrednictwem Internetu. 

Zalety porad prawnych online

Pandemia koronawirusa zmusiła wszystkich do zmiany codziennych przyzwyczajeń. Dotyczy to przede wszystkim przedsiębiorców i usługodawców. Do tej trudnej sytuacji musieli przyzwyczaić się wszyscy. W poszukiwaniu nowych rozwiązań wiele osób zdecydowało się na przeniesienie części swoich usług do Internetu. Obecnie można skorzystać także z porad prawnych online. Jak wpłynęło to na życie ludzi? Jakie są plusy i minusy korzystania z usług drogą elektroniczną? 

Szukanie porad prawnych w Internecie to nic nowego. Radcy prawni i notariusze już dawno rozszerzyli swoją działalność o tę metodę kontaktu. Wiele osób chętnie z niej korzysta, ponieważ:

  • jest wygodna, 
  • szybka, 
  • poradę można uzyskać bez wychodzenia z domu, 
  • nie trzeba narażać się na kontakt z innymi osobami, 
  • porady online nie są gorsze od tych świadczonych w kancelarii. 

Do komunikacji z klientem kancelarie używają różnego rodzaju komunikatorów. Należą do nich WhatsApp oraz, Skype. Dzięki temu można porozmawiać z usługodawcą "na żywo". 

Jak długo trwa porada prawna? 

Czas trwania porady oraz samo oczekiwanie na nią jest uzależnione od wielu czynników. To, kiedy dostaniemy się do wybranego adwokata, notariusza, doradcy zależy w dużej mierze od ilości spraw, które w danym momencie prowadzi. Często do dobrego usługodawcy ustawiają się długie kolejki. Aby doradca mógł dobrze zapoznać się ze sprawą przed rozpoczęciem rozmowy na czacie, można wysłać mu szczegóły oraz odpowiednią dokumentację drogą mailową. Oczywiście można też pokazać je podczas rozmowy — doradza notariusz Andrzej Gruszka

W zależności od tego, czy zdecydujesz się wysłać wcześniej dokumenty, czy też nie, musisz zarezerwować około godziny na pierwszą poradę za pośrednictwem Internetu. W czasie trwania rozmowy należy szczegółowo przedstawić istotę sprawy i posiadaną dokumentację. Dzięki temu rozmowa przebiegnie sprawniej, a doradca będzie wiedział, w jaki sposób może pomóc. Nie należy bezpodstawnie przedłużać rozmowy ani jej skracać. Im będzie ona dłuższą, tym większy będzie rachunek. Szybko zakończona rozmowa może natomiast nie przynieść oczekiwanych efektów. 

 

Podziel się:

Ogólna ocena artykułu

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.