Artykuł sponsorowany

Produkcja aerozoli a normy i kwestie formalne

Produkcja aerozoli a normy i kwestie formalne

Wszystkie zakłady produkcyjne muszą dostosować się do odpowiednich norm. Dotyczy to także zakładów produkujących aerozole. Ze względu na to, że w puszki pod ciśnieniem to najczęściej materiały łatwopalne, ich wytwarzanie jest ściśle regulowane przez prawo. Mowa tutaj przede wszystkim o regulacjach wewnątrzkrajowych, ale także unijnych. Jak wygląda kwestia produkcji aerozoli oraz norm i kwestii formalnych? Odpowiadamy!

Regulacje krajowe

Dla zakładów produkujących aerozole istotne znaczenie mają przede wszystkim regulacje krajowe. W Polsce kluczowe znaczenie ma Rozporządzenie Ministra Gospodarki z dnia 5 listopada 2009 roku w sprawie szczegółowych wymagań dla wyrobów aerozolowych. To w tym dokumencie zawarte są podstawowe normy, dotyczące przede wszystkim wymagań związanych z zapewnieniem bezpieczeństwa wyrobów aerozolowych, sposobu ich identyfikacji i oznaczania oraz warunków i trybu przeprowadzania badań.

Rozporządzenie nakłada między innymi obowiązki na osoby wprowadzające wyroby aerozolowe do obrotu. Zgodnie z treścią przepisów powinny one przeprowadzić analizę zagrożeń stwarzanych przez wyrób aerozolowy w normalnych warunkach jego użytkowania oraz w warunkach możliwych do przewidzenia. W niektórych przypadkach wymagane jest także, aby analiza obejmowała związane z wdychaniem uwolnionej zawartości wyrobu aerozolowego, z uwzględnieniem wielkości rozpylanych kropelek lub cząstek oraz właściwości fizycznych i chemicznych zawartości.

Przedstawione powyżej regulacje to dopiero jeden punkt z rozporządzenia. Widać więc, jak poważnie podszedł do sprawy prawodawca. Producenci aerozoli muszą bardzo dobrze znać ten dokument, aby ich produkty spełniały wszelkie wymogi, były bezpieczne dla użytkowników oraz mogły być legalnie sprzedawane. Z tego względu należy wybierać producenta aerozoli z dużą uważnością. Jedną z często polecanych firm, pracującą z poszanowaniem wszystkich norm, jest WATS.

Dyrektywy unijne

Oprócz regulacji krajowych, w Polsce obowiązują także regulacje unijne. Jest to dla przykładu Dyrektywa Unijna z dnia 20 maja 1975 roku w sprawie zbliżenia ustawodawstwa Państw Członkowskich odnoszących się do dozowników aerozoli. Oczywiście należy pamiętać, że same dyrektywy nie mają bezpośrednio mocy prawnej w państwach członkowskich. Muszą być one przez nie zaimplementowane, aby wywoływały skutki prawne.

W dyrektywie znaleźć można między innymi definicje składników łatwopalnych czy klasyfikację aerozoli, czyli kwestie typowo teoretyczne. Znajdują się tam także przepisy bardziej praktyczne, związane ściśle z produkcją i późniejszym znakowaniem aerozoli, także z podziałem na konkretne typy opakowań, na przykład metalowe czy szklane.

Podziel się:

Ogólna ocena artykułu

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.