Artykuł sponsorowany

W jakim celu dokonuje się pomiaru czasochłonności zadań?

W jakim celu dokonuje się pomiaru czasochłonności zadań?

Zadania realizowane w ramach procesów w przedsiębiorstwie to nie tylko działania niezbędne, ale często także puste przebiegi. Tymczasem wyeliminowanie zbędnych czynności to zwiększenie efektywności oraz redukcja kosztów nawet o 20%. A to niejedyne korzyści, które uzyskują firmy decydujące się na pomiar czasochłonności zadań. Przyjrzyjmy się bliżej zaletom wdrożenia tego rozwiązania.

Kiedy warto zdecydować się na pomiar czasochłonności zadań w firmie?

Głównym celem pomiaru czasochłonności zadań jest uzyskanie informacji, co robił pracownik, dla kogo, dlaczego i w ramach jakiego procesu. Dzięki temu możliwe jest dokonanie precyzyjnych pomiarów nie tylko czasu, ale również kosztów przebiegu procesów. Tym samym możliwa jest kontrola, śledzenie oraz optymalizacja finansów poszczególnych projektów, dokładne rozliczenie czasu pracy według roboczogodzin, a także nadzór nad pracownikami.

Dlatego na pomiar i analizę czasu pracy warto zdecydować się wtedy, kiedy firma zmaga się z problemami z efektywnością, szczególną uwagę przywiązuje do optymalizacji kosztów lub po prostu chce wiedzieć, czym tak naprawdę zajmują się pracownicy i dlaczego poszczególne działania zajmują tak dużo czasu. Co ważne, system do pomiaru czasu pracy oferowany np. przez firmę Nova Praxis cechuje się ergonomią, która nie obciąża pracowników, a dla firmy przynosi jedynie korzyści.

Korzyści dla firmy wynikające z pomiarów czasu pracy

A dlaczego warto mierzyć czas realizacji zadań? Można odpowiedzieć krótko: dla korzyści. Ostatecznie firma jedynie na tym zyskuje, ponieważ dzięki pomiarom efektywności czasu pracy możliwa jest skuteczna identyfikacja miejsc, które wymagają optymalizacji. A wprowadzenie zmian w organizacji to realne oszczędności – wyeliminowanie zbędnych czynności to, jak już wspomnieliśmy, redukcja kosztów nawet o 20%. Jednocześnie zwiększa się efektywność pracy w firmie, a kierownicy zyskują narzędzia nadzoru, dzięki którym mogą lepiej kontrolować koszty oraz czas pracy.

Dane uzyskiwane w ramach pomiarów czasochłonności zadań są przydatne również do rozliczeń czasu pracy wewnątrz firmy, z podwykonawcami lub z klientami. Pozwalają na uporządkowanie inicjatyw wraz ze zdefiniowaniem i kontrolą budżetu, pozwalają śledzić koszty realizowanych projektów, skrócić czas realizacji zadań, a także wyznaczyć normatywne czasy trwania prac. I to wszystko na podstawie twardych danych liczbowych, uzyskanych od pracowników. System pomiaru czasu pracy staje się wówczas kołem zamachowym dla efektywności i optymalizacji kosztów w przedsiębiorstwie.

Podziel się:

Ogólna ocena artykułu

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.