Artykuł sponsorowany

Współpraca przedsiębiorstw z agencjami pracy ­– korzyści dla biznesu

Współpraca przedsiębiorstw z agencjami pracy ­– korzyści dla biznesu

Agencja pracy tymczasowej to forma przedsiębiorstwa, którego działalność polega na prowadzeniu rekrutacji, dokonywaniu selekcji oraz wyborze i delegowaniu kandydatów na określone stanowisko. Wybrany pracownik jest przekazywany do dyspozycji właściciela firmy korzystającego z usług agencji. Zadaniem agencji pracy jest skontrolowanie umiejętności i kwalifikacji osób fizycznych biorących udział w procesie rekrutacji, a następnie dokonanie najlepszego z punktu widzenia przedsiębiorcy rozwiązania. Korzystanie z usług agencji pracy umożliwia szybkie i skuteczne przeprowadzenie procedury zatrudnienia, co wiążę się z wieloma korzyściami dla rozwoju biznesu. Oprócz tego współpraca stron posiada szereg innych pozytywnych aspektów. Jakie usługi oferują agencje pracy i kiedy warto zdecydować się na wspólną działalność?

Zadania agencji pracy – krótka charakterystyka

Celem współpracy agencji pracy z przedsiębiorcą jest usprawnienie rekrutacji kandydatów na określone stanowiska, zwłaszcza w okresach sezonowych wzrostów produkcji i sprzedaży. Agencja powinna przyczynić się do optymalizacji kosztów związanych z zatrudnieniem, wyboru kompetentnych pracowników oraz dopasowania struktury rekrutacji do potrzeb właściciela firmy. Na tym jednak nie kończy się działalność agencji pracy. Dlaczego?

Jak tłumaczy specjalista z firmy Derksen Polska zajmującej się pośrednictwem pracy oraz doradztwem personalnym: Działalność agencji pracy składa się z kilku ważnych etapów. Zadaniem ekspertów jest przygotowanie ogłoszenia, które umożliwi pozyskanie kandydatów. Następnie agenci przeprowadzają rozmowę z potencjalnymi pracownikami i dokonują procesów rekrutacyjnych. Po dokonaniu wyboru we współpracy z przedsiębiorcą pomagają przygotować stosowne dokumenty oraz umowy. Co więcej, do kompetencji agencji należy zatrudnianie cudzoziemców, a także delegowanie polskich pracowników zagranicę. Dodatkowo przedsiębiorca może liczyć na pomoc w dopełnieniu formalności związanych z kosztami pracowniczymi.

Zalety współpracy z agencją pracy

Jedną z najważniejszych korzyści płynących z działalności agencji pracy jest oszczędność czasu oraz środków finansowych firmy. Przedsiębiorca nie musi angażować się w proces zatrudnienia i nie ponosi dodatkowych kosztów związanych z procedurą. Oprócz tego żaden członek personelu nie jest zobowiązany do pomocy w rekrutacji, dzięki czemu każdy może skupić się na innych obowiązkach.

Profesjonalizm i doświadczenie agentów pozwala znaleźć kandydata najlepiej pasującego do danego stanowiska. Dzięki specjalistycznym narzędziom proces rekrutacji pracowników przebiega szybko i sprawnie. Ponadto eksperci mają obszerną wiedzę na temat sytuacji rynkowej, co umożliwia dopasowanie działań do aktualnych potrzeb przedsiębiorstwa. Właściciel firmy może również skorzystać z dodatkowej pomocy, takiej jak doradztwo personalne lub usługi konsultingowe.

Jakie narzędzia są wykorzystywane przez agencje pracy?

Optymalizacja kosztów procesu rekrutacji, dopasowanie struktury zatrudnienia do potrzeb przedsiębiorcy oraz odciążenie personelu firmy jest możliwe dzięki zastosowaniu odpowiednich narzędzi i mechanizmów rynkowych. Agencja pracy korzysta przede wszystkim z zewnętrznych i wewnętrznych baz danych oraz kampanii rekrutacyjnych zamieszczanych w mediach i w sieci.

Bardzo ważnym narzędziem kontrolującym kwalifikacje pracownika są testy merytoryczne. Sprawdzają między innymi wiedzę ekspercką kandydata, ogólne umiejętności oraz poziom językowy. Agencje pracy chętnie wykorzystują również metodę directsearch oraz headhunting.

Podziel się:

Ogólna ocena artykułu

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.