Artykuł sponsorowany

Zasady przeprowadzania audytu podatkowego

Zasady przeprowadzania audytu podatkowego

Audyt podatkowy to wybór odpowiedzialnych przedsiębiorców, którzy myślą o bezpieczeństwie swoich finansów. Wiąże się on z realnymi korzyściami. Dzięki niemu można znaleźć nowe źródła oszczędności, ograniczyć finansowe nieprawidłowości i zwiększyć zyski przedsiębiorstwa. Ten proces polega przede wszystkim na analizie dokumentacji, sprawozdań i deklaracji związanych z finansami i podatkami. Dowiedz się, ile zalet będzie miał dla Twojego biznesu.


Audyt podatkowy – co to jest?

Wiele firm naraża się na duże ryzyko podatkowe i traci mnóstwo pieniędzy z powodu nieprawidłowości księgowych. Audyt podatkowy jest ratunkiem w takich sytuacjach. To dzięki niemu niemal każde przedsiębiorstwo może poprawić swoją kondycję finansową.

Polega on przede wszystkim analizie konkretnych dokumentów, takich jak ewidencje, deklaracje, faktury, umowy handlowe czy księgi podatkowe. Wszystkie czynności wykonuje profesjonalna kancelaria doradztwa podatkowego, która na końcu audytu podatkowego sporządza podsumowanie w formie szczegółowego raportu.

Jednak to nie wszystko. Kompetentne osoby z kancelarii rozwiązują nieprawidłowości, które wynikają z analizy. Doradzają, proponują praktyczne wyjścia, wskazują błędy – realnie wpływając na wynik finansowy. Jest to niezwykle efektywne narzędzie optymalizacji obciążeń podatkowych.


Co obejmuje audyt podatkowy?

Zastanawiasz się, jakie obszary obejmuje audyt? Warto wiedzieć, że są to przede wszystkim tytuły zobowiązań budżetowych, operacje i zdarzenia gospodarcze, jak i inwestycje. Mowa w szczególności o:

  • podatkach dochodowych,
  • VAT,
  • podatkach od nieruchomości,
  • należnościach,
  • zakupach i sprzedaży,
  • cenach transferowych,
  • reklamie i działaniach związanych z marketingiem,
  • badaniach i rozwoju. 

Wszystkie obszary zostają szczegółowo badane, a ich efektem jest raport z audytu. Zawiera on diagnozę nieprawidłowości i błędów, kwestii dotyczących ryzyka podatkowego, a także zalecane rozwiązania i wskazówki, jak i ocenę kwalifikacji podatkowej.


Jak wygląda audyt podatkowy?

Audyt podatkowy składa się z kilku czynności. Specjalista z Kancelarii Doradztwa Podatkowego Jacek Pukaluk przybliża, w jaki sposób przebiegają kolejne etapy tego procesu.

  1. Klient zgłasza się do kancelarii.
  2. Audyt można przeprowadzić po sporządzeniu konkretnej umowy, ustalającej wszystkie szczegóły.
  3. Do realizacji procesu powołuje się najbardziej doświadczone grono specjalistów, które dokonuje dokładnej weryfikacji i wnikliwej analizy udostępnionych przez firmę materiałów. Ta faza badania zazwyczaj ma miejsce u klienta.
  4. Zostaje nakreślona sytuacja klienta. Otrzymuje on niezbędne wskazówki, rady i opinie.
  5. Powstaje oficjalny raport z audytu podatkowego – do wyłącznego wglądu klienta, Jest on objęty tajemnicą zawodową doradcy.

Audyt podatkowy jest rzetelną analizą i wsparciem. Z tego względu powinni zdecydować się na niego nie tylko przedsiębiorcy, którzy przejmują spółki (w tym przypadku mówi się często o badaniu „due diligence”).

Podziel się:

Ogólna ocena artykułu

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.